TRAVEL | Sicilië

17:37:00

Ondertussen is het weer enkele weken geleden dat we op het vliegtuig stapten met school richting Sicilië. Voor onze eindreis of ook wel laatstejaarsreis genoemd, trokken wij naar het eiland onderaan Italië. Vandaag laat ik jullie enkele foto's zien en vertel ik wat we gedaan hebben. Niet alles want geloof me, dat was echt té veel. Maar één ding is zeker: het was een reis om nooit te vergeten.

FOOD

Zoals je reeds op de foto hierboven ziet, heb ik - om het zacht uit te drukken - heel erg genoten van het eten in Sicilië. Alhoewel, van de ijsjes en koekjes etc. Het eten in onze hotels was jammer genoeg niet altijd zo goed. Tijdens onze reis zijn wij het hele eiland door getrokken en hebben we in verschillende hotels geslapen. Op de foto hierboven eet ik Nocciola. Ofwel ijs met hazelnoot smaak. Oh boy, ik was direct verslaafd. Ik heb echt moeten afkicken in België. Maar ik heb reeds een alternatiefje gevonden :-).

Net zoals -bijna- iedereen, eet ik ook heel graag aardbeien. Wanneer je hier in België een bakje koopt, betaal je soms zelf €5. Daar betaalde je nog geen €1 of €2 en ze waren allemaal zo sappig, lekker en vooral groot. Dat kan je wel zien aan deze kanjer. Ik heb niet bepaald kleine handen en deze omvatte toch bijna mijn hele hand. Maar oh zo lekker.

Mhhh, en dan deze lekkere koekjes. Ja hoor, in Italië en Sicilië kennen ze er wat van.

VISITS

Aangezien we het hele land hebben doorgereisd hebben we volgens mij toch wel de mooiste plekjes gezien. Zo lagen we de ene dag in de warme zon op een zalig strand en stonden we de volgende dag op de vulkaan Etna. Het was een reis dat wel wat van alles had en dat maakte hem extra leuk.

Even onverwacht poseren met de girls. We hebben eigenlijk elke dag heel mooi weer gehad, alleen hier was het een  beetje bewolkt. We hebben veel theaters bezocht en dit was er eentje van.

Deze foto is genomen in een klein stadje dat we bezochten waar een mooie inham was met een strandje. Even poseren met een van mijn beste vrienden, haha. Het water en het uitzicht was hier zo mooi.

Op deze dag bezochten we enkele tempels die tot de best bewaarde ter wereld behoren. Indrukwekkend om te zien. Maar eens je er eentje gezien had, had je het ook wel gehad, haha.

Deze foto is genomen op de Etna. Dit is de bekendste vulkaan, eigenlijk. En ja hoor, hij is nog steeds actief. Links zie je mij en een vriendinnetje in actie, haha.

Deze foto is genomen op onze eerste dag. We waren eindelijk aangekomen. We hadden een verschrikkelijk vertrek maar dit kwam natuurlijk door de aanslagen hier in Brussel. De eerste dag konden we al aan het water genieten van het zonnetje. Natuurlijk hebben we ook enkele keren het strand opgezocht aangezien het er toch altijd dik in de twintig graden was! Dat zie je op de volgende foto's.

Voor onze laatste 100 dagen hadden we een flashmob gemaakt. Dat zijn we dus aan het doen op deze foto, haha. En ja bijna iedereen had zijn kleren aan omdat zij een wandeling gingen maken maar enkele bleven op het strand, waaronder ik, oops.

OUTFITS

Natuurlijk heb ik ook volop gebruik gemaakt van de mooie locaties voor outfit foto's.

Deze vind je hier terug. Deze is genomen de eerste avond.

Neem ook zeker eens een kijkje op deze knappie haar blog: clothebelle!

Deze outfit is van in Palermo en die vind je hier!

Dan is er nog deze van in dat mooie stadje dat ik reeds vermeldde. Die vind je hier!

Zo dit waren enkele foto's van één van de mooiste en leukste reizen ooit. En ik kan jullie Sicilië zeker en vast ook aanraden als vakantiebestemming. Echt heel mooi!