TAG | Beauty routine

16:35:00


Ik zag op de blog van Amy deze tag verschijnen en ik dacht dat het wel leuk was om deze ook een keertje in te vullen aangezien ik tegenwoordig nog meer met beauty producten bezig ben!


Welke beauty routine sla jij geregeld over?
Het is misschien meer naar de verzorging van mijn gezicht toe maar het heel goed reinigen van mijn gezicht. Ik reinig mijn gezicht natuurlijk wel elke dag en verwijder dan ook mijn make-up maar ik zou beter om de paar dagen mijn gezicht extra reinigen en een maskertje opleggen omdat ik nogal een gevoelige huid heb en make-up daar absoluut niet goed aan doet.

Heb jij een bepaalde routine voor het wassen van je kwasten?
Aangezien ik nog niet zo lang écht met make-up bezig ben, niet. Ik gebruik nog niet zo lang kwasten. Eens in de twee weken was ik ze wel een keertje en laat ik ze heel goed uitdrogen. Dit doe ik met lauw water. Ik moet mijn draai hier nog een beetje in vinden, oops.

Hoe lang loop je meestal rond met gechipte nagellak?
Ow, dit kan wel enkele dagen zijn. Ik heb niet altijd zin om ze hernieuw te doen. Mijn slechte eigenschap is ook vanaf dat er enkele stukjes loshangen, ik er meer en meer aan begin te prutsen en af te trekken. Wat er dus voor zorgt dat het er alleen maar erger uit gaat zien...

Hoe lang kun je jezelf bedwingen om een nieuw product te kopen of te vervangen?
Helemaal niet lang. Meestal heb ik zelf reeds een reserve liggen. Of vanaf dat hij bijna op is, koop ik een nieuwe. Zodat ik zeker niet zonder val!

Hoe georganiseerd zijn jouw make-up of nagellak collecties?
Het is wel ordelijk maar niet zo georganiseerd. De make-up die ik dagelijks gebruik, zit gewoon allemaal samen in één tasje. Mijn oogschaduwpalettes zijn wel mooi gestapeld in een mandje met extra oogschaduwborsteltjes. Ook mijn lipsticks liggen allemaal bij elkaar in een mandje. Mijn nagellak collectie is daarentegen wel vrij georganiseerd, ze staan allemaal mooi samen in een mandje.

Wat is je slechtste beauty gewoonte?
Door mijn gevoelige huid, kan ik soms last hebben van droge, rode vlekken. Mijn slechte gewoonte is dan om hier make-up over te doen zodat je ze (normaal) niet meer kan zien. Ik zou mijn huid dan beter even rust geven en ze laten wegtrekken. Het grappige is dan ook nog dat de vlekjes meestal door mijn make-up komen. Het gedacht telt, zeker?

Noem iets beauty gerelateerd dat je altijd uitstelt?
Overduidelijk het lakken van mijn nagels.

Als je ergens naartoe moet, blijf je dan tot de laatste minuut in de badkamer bezig?
Dat hangt er van af. Als ik écht zin heb om me klaar te maken, dan sta ik zonder twijfel al uren op voorhand in de badkamer, dan wil ik er zo snel mogelijk aan beginnen. Als ik dan klaar ben, kan ik nog andere dingen doen zonder te moeten stressen dat ik me nog moet klaarmaken. Maar dan heb ik natuurlijk ook nog de momenten dat ik echt geen zin heb om me klaar te maken. En ja hoor, dan is alles last-minute. 

Kun jij je makkelijk aan een no-buy houden?
Om eerlijk te zijn: hier heb ik wel moeite mee. Maar als ik me heb voorgenomen om niks nieuws te kopen, dan vermijd ik de winkel gewoon, haha!

Als je je nagels lakt, in welke kleur is dit dan meestal?
Op mijn vingernagels kan dit elke kleur zijn. Van blauw, tot beige, tot rood, noem maar op! Maar net zoals bij Amy, zal je op mijn teennagels bijna altijd rood terugvinden! Niet gecombineerd met blauw op mijn vingers natuurlijk!

Hebben je make-up spullen allemaal een vaste plaats of zet je het neer zoals het je op dat moment uit komt?
Alles heeft zijn vast plaatsje, dat maakt het zoveel makkelijker.

Zet je voor je begint met opmaken alles klaar of pak je terwijl je bezig bent her en der wat uit de kast/la?
Op een gewone dag, neem ik gewoon mijn zakje met de producten in die ik dagelijks gebruik. Ik leg ze wel altijd open in de badkamer, ik vind dit overzichtelijk. Als ik een palette met oogschaduw of een lipstick wil gebruiken, neem ik deze gewoon extra mee. Ik denk hier natuurlijk wel eerst over na!

Hoe ziet jouw avond/voor het slapen gaan beauty routine eruit?
Voor ik in de douche ga, verwijder ik eerst mijn make-up met het micellairwater van Garnier. Dan douche ik me en reinig ik mijn gezicht. Wanneer ik uit de douche kom, breng ik nog een gezichtscrème aan.

Welke winkels koop je het liefst je make-up producten?
Kruidvat, HEMA, MAC en Action.

Wat is je favoriete budget make-up merk?
Op dit moment zeker en vast MUA!

Hoe ziet jouw dagelijkse look eruit?
Wanneer ik gewoon naar school ga, draag ik: concealer, fond de teint, bronzer, blush en mascara. Ik draag ook vrij dikwijls een oogschaduw erbij of een lipstick.

Wat zijn je all time favorites beauty producten?
Princess Lash Mascara van Essence, blush van Max&More en Undress Me Too palette van MUA.

Welke tools zijn voor jou onmisbaar?
Mijn sponsje waarmee ik mijn fond de teint aanbreng en mijn kwast van MAC voor mijn bronzer.

Wat is je favoriete MAC lipstick?
Ook deze komt overeen met Amy! Ik zou (bijna) elke lipstick van MAC willen maar Faux is toch wel mijn favoriet!


Koop je veel make-up uit limited edition collecties?
Eigenlijk let ik hier niet op. Maar wanneer ik zie dat een product in een limited edition te koop is en er een gelijkaardig product in de gewone collectie zit, ga ik eerder dat uit de gewone collectie kopen. Hier is een simpele reden voor: als ik het product van de limited edition zo fijn vind, ga ik teleurgesteld zijn als het op is omdat het niet meer terugkomt. 

Wat is op het moment je favoriete parfum?
Lady Million van Paco Rabanne! En ik heb zo'n gevoel dat het moeilijk zal zijn om ooit een andere parfum boven deze te verkiezen.


Als jullie de tag ook overnemen, laat het me dan zeker weten!

xoxo
Kelsey








You Might Also Like

0 comments