TRIP: Dagje Pairi Daiza

09:00:00


Onlangs ging ik met mijn vriendje een dagje naar Pairi Daiza. Voor degenen die dit niet kennen: je kan het vergelijken met een dierentuin maar dan 100x mooier. Het voelt echt of je je bevindt in de landen van de dieren. Alles is zo mooi en tot in detail afgewerkt. We hadden ook super warm weer -net iets te warm eigenlijk- maar dit zorgde ervoor dat we echt precies in Afrika waren. Ik heb me helemaal uitgeleefd met het nemen van foto's van deze dieren, van schildpadden tot slangen tot olifanten en noem maar op! 






Eerst kwamen we in een soort serre waar reuzenschildpadden, heel veel vogels, otters... zaten. Hoe schattig zijn de otters die op een hoopje liggen te slapen? Je wil niet weten wat ik allemaal heb moeten uitsteken om deze foto te nemen maar: got it!









Een super mooi, op China geïnspireerd, deel.










































Deze vogels, ik weet de naam niet meer, waren echt ongelofelijk. Het leek wel of ze dachten dat wij, mensen, ook eten waren. Ze hapten continu naar ons maar pijn deed dit natuurlijk niet want anders zouden ze niet zomaar mogen los lopen.



Hoe mooi en cute zijn deze?


Nijlpaarden zijn zo van die dieren die ik ook zo fascinerend vind, vraag me niet waarom. Ze kunnen bijvoorbeeld lang onder water blijven zoals hier, want ze slapen ook meestal onder water.







Aangezien ik duik, ben ik dikwijls een mureen tegengekomen maar deze -wazige- mureen was toch wel speciaal, blauw en met een tijgerprintje, ieuw.







Hoe mooi zijn deze kwallen en het groene -plantje-. Het heeft me dan ook super veel moeite gekost om ze te fotograferen.



De boot vol met reptielen was minder mijn ding, maar hé, ze zijn wel fotogeniek.












Dan kwamen we bij mijn favoriete dieren: giraffen!



Het park krijgt van mij zonder twijfel een 10/10.

xoxo
Kelsey

You Might Also Like

0 comments